hälsa åt folket!

Jag vaknade upp förra veckan och var gul. Inte lite gulare än vanligt utan jag var rätt utsagt gul.
Jag som inte gör en så stor sak av saker och ting tänkte inte mer på det utan la det åt sidan. Min mor däremot tänkte lite mer på saken och vi kom fram till att min kära kropp inte betett sig som vanligt den senaste tiden.. Så mor min ringde dr. Emil. En söt nervös man, några år äldre än mig som kändes ganska stel att öppna sig för.
Hur som helst, Emil var fundersam och lyssnade och klämde och knackade och tryckte och frågade massor! Nu blev jag rädd. Jag blev ännu räddare när 4 prov stod på tur och en vecka av att hälla i sig saker en flicka i min ålder inte bör behöva hälla i sig.
Sprutor är ju inte heller min grej så jag höll mammas hand, hårt, och jag försökte tänka på annat med det var inte det lättaste när kvinnan snodde fem (FEM!!) rör blod ur mig. Jag gick seg och snurrig därifrån och unnade mig dyra underkläder som tröst.
I veckan ska jag också till ersta sjukhus och göra ultraljud, det är läskigt och jag är nervös.. sedan tillbaka till Emil för mer undersökningar. Jag kanske nojjar i onödan vad vet jag eller så har hälsotrollet Nadia som aldrig är sjuk, inte allergisk mot något fått sig ett rejält slag i magen. Håll tummarna för min hälsa!

Kommentarer
Postat av: lytt

jag håller så jag får kramp!!!! <3<3

2009-03-05 @ 02:43:41
Postat av: natalie

nej vet du vad nadia,jag bestämmer här och nu att du är frisk och kry och alla dessa tester är bra för vara på den säkra sidan.. men du är frisk. jag bestämmer.

2009-03-05 @ 17:30:58
Postat av: jebii

jag håller tummarna :) men själva ultraljudet behöver du inte va rädd för! det har jag gjort massor massor massor med gånger.. smeten är lite kall och det jobbigaste är att det blir kletigt när man ska torka bort det :)

men jag håller tummmmmmmarna för resultatet pluppiii!

2009-03-05 @ 22:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
show_cravings_ad(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)