känn ingen sorg för mig göteborg!

Göteborg, göteborg, härliga göteborg!! jag tror faktiskt att jag blev kär.
efter min spontan-köpning av biljett var det äntligen dags att låta fötterna föra mig till västkusten. Tågresan var 6½ timma lång men inte ska man klaga när den kostade 90 billiga kr.
Framme i götet och jag blir mött i centralen av gästvänliga Samuel och istället för att bo 40 min från stan som lyttigalytt så fick jag bo runt hörnet i en liten etta vilket bara var bäst!
De senaste dagarna var nog de bästa på länge. Jag fick för en gångs skull se vackra Göteborg, shoppa på det omtalade myrorna (blev dock bara ett skärp för min del) och fika på ett udda språkcafé, äta på grekiskresturang, mysiga hemma kvällar och hemlagat. På något sätt trivdes jag också med de människor jag träffade, de kändes väldigt jordnära och äldre framför allt, men det var helt okej att vara 4 år yngre. Det kunde nog inte bli bättre och det kunde inte bli en bättre resekamrat.






Jag har fått en känsla av att ändra på allting i mitt liv. Eller nästan.. vänner och familj får gott stanna kvar.
Men att jag alltid varit känd för soffpotatis-nadia som sover till fyra på dagarna, vad är det för något? Nej usch nu ska jag faktiskt ta tag i mig själv och skaka om riktigt hårt. Jag måste börja ta hand om mig själv och inte bara ta livet som det kommer och lita på att allting löser sig eller på mor och kjell. Som mor alltid säger "du är faktiskt myndig nu" och jag känner att jag bör leva upp till det!
Jag har redan prickat av två saker på min check lista:
1. Jag spontan klippte mig idag för 180:- Det blev väl helt okej.. huvudsaken var att låta mitt vackra röda må bra igen.
2. Jag har sökt jobb och det ser ljust ut. Ja, jag har alltid lovat mig själv att hur kärvt det än blir så kommer jag aldrig jobba på MC men vafan jag får bryta det löftet. Så mycket planer som härjar i mitt huvud så behöver jag pengarna och det handlar om ett halvår på sidan av. Aldrig att jag stannar en sekund längre.
Jag har låååångt kvar men någon dag ska jag allt ha ordning och reda på mitt liv. Jag tror faktiskt att det får bli mitt nyårslöfte att ta tag i saker och ting och inte låta det ligga till sista sekund. Hade jag väntat längre med klippningen hade håret antagligen ramlat av.

tänkte lägga in lite bilder från nyår på samma gång


 

Kommentarer
Postat av: lydia 40 minuter bort

åh vad klokt av dig!!! duktigaste världsbäste vän!! <3

2009-01-13 @ 21:42:58
Postat av: natalie.

jag tycker du gör helt rätt. tänk nu kan du följa med ut i världen och uppleva saker som exempelvis barcelona i maj!! och bilden på dig och lydia uppe på berget är verkligen jättejättefin.

2009-01-14 @ 15:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
show_cravings_ad(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)