Bra eller anus?

Min käre mor har lagt fram ett förslag till mig som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av. Så jag tänkte vända mig till er mina kära för jag behöver verkligen råd!

Jag bor i en fyra på 92 kvm i skarpnäck tillsammans med mor, kjell och min två år yngre syster. Jag har lägenhetens största rum och klarar inte av så mycket mindre för då känner jag mig kvävd. Mor och Kjell därimot har det minsta rummet.
Nu har mor lagt fram som förlag att vi ska byta rum och jag ville skrika tills mina lungor sprängdes. "Och.." sa hon "..vi gör om klädkamaren till en walking-closet åt dig". Då tappade jag hakan något och tackade gud för att han hört mina böner om denna dröm jag haft i flera år. Jag förstår att ni tycker att jag är dum i huvudet som inte tackade ja direkt men det här så kallade rummet (borde snarare vara kallad vrå eller något liknanade) har med sig många minus.

Stort rum:
+ Allting är bra med det här rummet. Det är stort, ljudisolerat(vilket ger många mer plus), min enda privata yta som jag kan sitta i i timmar utan att känna mig instängd, okej jag kom inte på så mycket mer men jag älskar det.
- Kan vara lite för stort med tanke på att jag faktiskt aldrig är där inne, egentligen, utsiket är grannhuset och mina fönstertittande grannar, jag har ett knackande rör i mitt rum(?) vilket jag iofs inte störs av längre, dum placering på dörren, under hösten lyckas jag alltid få in muterade insekter genom fönstret tex spindlar med 3cm kroppar och 8cm ben och 5cm långa tveskjärtar, ni tror säkert att jag skojar men jag kanske till och med underdriver lite. Jag vet inte hur många gånger jag har stått och gråtit hysteriskt i hallen.

Litet rum:
+ Jag får en walking-closet på köpet med EGET lås så min syster inte kommer in, utsikten är vacker skog, ligger precis vid ytterdörren så jag kan komma hem mitt i natten utan att störa mor och kjell (vilket är hela anledningen till att vi ska byta rym) och jag får en walking-closet med EGET lås.
- Väggarna är tunna som papper och jag hör alltså allt som försigår i lägenheten och alla hör vad som försigår inne hos mig, det ligger vägg-i-vägg med min mobilgalna lillasysters rum, det är 2,30x3,30cm, det är litet, det är trångt, det är litet.
 
What to do, what to do? Garderoben lockar ju, som faaan! men rummet ÄR anus. Skulle självklart vara hur kul som helst att inreda ett nytt rum och graderob men jag vet verkligen inte om jag klarar av det där rummet. Det kanske blir jätte mysigt eller så kanske jag ångrar mig och flyttar in i ett hörn i min garderob för det är det enda stället som jag kommer att trivas på.

Kommentarer
Postat av: rosander

NICEE

2009-02-01 @ 00:51:43
Postat av: nadia.

vadå nice? det var ju den sämsta kommentaren ever pille!!

2009-02-01 @ 00:55:40
Postat av: lydia

haha verkligen.

BYT RUM! tänk på att de har en bauta dubbelsäng mitt i, din säng placerad i kanten gör det ju rymligare. jessica klarade ju att ha ENDAST det rummet utan garderob, jag tror det gör susen! och med tanke på allt som händer med dina kläder o hur galen det brukar göra dig så ja, ta ABSOLUT erbjudandet!! plusen med det rummet väger mer. du behöver som sagt inte alls så stort rum med tanke på hur lite du faktiskt brukar vara i ditt rum. o jag klarar mig ju, det lär ju vara typ nästan som mitt? 10 kvm? eller förstod inte, överdrev du med cm, eller menade du sifforna på riktigt fast med meter? hur som helst, move it!! lätt!! jättekul att få rensa ut rummet och börja om på noll o ha som man vill. ja ja ja!!

2009-02-01 @ 16:05:07
Postat av: jeebbbbiiii

jag skrev en jättelång kommentar sen fuckade sidan och den försvann! jag vägrar skriva om! men jag tycker bytbyt i slutändan. vi kan ta de mellan fyra ögon istället hoho! :)

2009-02-02 @ 20:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
show_cravings_ad(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)