Jag vill

Jag vill vara på Sunda och skrämma fiskmåsarna på fotbollsplanen och pussas med kollots sötaste pojke.
Jag vill vara full på hembränt och dansa galet på Franz Ferdinand och somna in till The Knife.
Jag vill ligga på Lydias studsmatta och leka sanning eller konsekvens.
Jag vill sitta i en trampbåt med en pojke som ville hålla min hand.
Jag vill ligga under en ek och bara fundera tillsammans med dig.
Jag vill sitta i en bil påväg till en festival och sjunga i högan sky.
Jag vill ligga i en säng och lyssna på våra magar kurra och skratta oss till söms.
Jag vill hoppa skräckslagen utför berg och stuka foten.
Jag vill sitta på en terass i skärgården och dricka öl och prata hela sommarnatten igenom.
Jag vill fylla sexton år och springa in i din famn och höra dig säga det du sa en gång till.
Jag vill cykla i sommarnätter på en ö.
Jag vill ligga i mitt rum och titta på vänner och bli ritad på ryggen.
Jag vill skriva lappar till min sambo.
Jag vill plocka smultron påväg hem från flaten.
Jag vill ha reunion i Hässelby och somna på mcdonalds.
Jag vill moona i årstaviken.
Jag vill ligga i en park med filtar och te.
Jag vill sitta på en efterfest i ett kök och lyssna på Markus gitarrspel.
Jag vill spela Racko med farmor.
Jag vill vara femton och ligga i dina armar en regnig sommarnatt.
Jag vill fira jul i Bagensnäs.
Jag vill stå där på dagis med dig och bli din fru.
Jag vill ta nattliga promenader i ösregn.
Jag vill låta varma vågor välta mig och skratta tills jag får ont i magen.
Jag vill ha mjölkrig i hemkunskapen med Niki, göra honom arg och få honom glad igen med ett ynka leende. För ingen tittar på mig med en sån beundran som du gör och inga ögon talar så som dina gör.

Ingenting betydde något, bara vart jag var, med vem och vad jag gjorde. Jag vill ha mer av det. Bara stänga ut allt annat.

Kommentarer
Postat av: natalie-

tja vi kan ju konstatera att sommar är den gemensamma nämnaren för alla dessa saker..

2009-02-24 @ 14:24:16
Postat av: jebi

och ungdom och oberoende.

2009-02-25 @ 00:13:55
Postat av: lydia

hallååååå... fira jul gör man väl inte sommaren heller natalie!

2009-02-25 @ 12:56:53
Postat av: Anonym

haha jo om man är i bagensäs

2009-02-25 @ 17:23:55
Postat av: lytt

ÄLSKLINGSNADIA!!

2009-02-26 @ 00:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
show_cravings_ad(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)