Röda korsets utställning


vänster: Nadia höger: Natalie

Det var kul men samtidigt lite läskigt! Ens egen bild kändes som en fis i rymden när man jämnförde med de 29 andra bilder som hängde i samma rum. Vissa hade tagit helt otroliga bilder och det var ganska svårt att någon skulle tänka något sånt om min.
De delade ut häften där varje "fotograf" hade skrivit sina tankar om sin bild, det kändes lite kallsvettigt eftersom jag hatar när folk läser i mina arbeten. Dock så stod ju inte mitt namn i häftet utan det stod Nadia Salomonson(?) men jag bad dem att ändra.
Men det var samtidigt jätte kul när människor stannade upp vid min bild och funderade och pratade sådär poetiskt som man ska göra på konstnärliga utställningar av alla slag och vällde ur sig massa bra saker och hade ingen aning om att jag faktiskt stod precis bakom dem.
Utställningen kommer också till Kärrtorp vilket känns lite pirrigt. Visst att folk tycker att man är duktig och så men jag tycker inte alls om att de delar ut det där nedrans häftet. Imorgon kommer jag och Nattkatt dessutom vara med på kärrtorps hemsida och det gillar jag inte heller. Som ett fån, brevid min bild, på en utställning..
Jag frågade också hur mycket bilderna kostade för det är ju roligare att köpa en bild än att skirva ut en från skrivaren i skolan. Han svarade iallafall att man fick skriva upp sitt intresse och sen auktionerade de från 1000kr. Det spelade heller ingen roll att det var jag som hade tagit bilden utan jag fick skriva upp mitt intresse precis som alla andra. Men jag tänkte gå dit på söndag och ta mig en titt på hur många som anmält sitt intresse för min bild, hur kul som helst!!
Om ni vill gå och titta så ligger det på Hornsgatan 8, precis nedanför götgatsbacken och det kostar ingenting.


Kommentarer
Postat av: marineduvet

hihi, komiskt att jag är med på båda ^^

2009-04-17 @ 18:04:33
Postat av: lydia

blir så stolt över er :-)



ja marine. du måste vara hajpat fotogenisk ;)

2009-04-19 @ 00:45:53
Postat av: Anonym

marines hand då eller?

2009-04-19 @ 19:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
show_cravings_ad(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)