ben and jerrys och alkisar!

Idag har varit en sån där jätte bra, underbar dag! Skolan gick snabbt och jag hamnade i stan med några utav mina kb-hjärtan. Så mycket som jag älskar stan så finns det inget bättre än att ha vännerna med sig och ändå kunna göra sitt. Cronja och Marine måste vara de två människor här i världen som är bäst på att fynda, helt sjukt vad mycket ni hittar för 500 kr! För mig är det ca.. ett plagg? Själv köpte jag lite saker att ha i håret  till på fredag då jag ska på coctailparty och vara jätte fin. Det blir antingen en stor svart ros eller lila fjädrar vi får se.
Vi tog hissen upp till cafét på Åhlens tak och satte oss utomhus med filtar och julmust, mös och pratade en massa tjejsnack om livet, män och vänner. Vi skakade hand på en utgång så att ingen skulle svika och åkte sedan hem och peppade! Några timmar senare möttes vi upp på söderhof, med grabbarna och TQ och tog några öl.
Med vinglande ben tog jag mig till sleven och köpte benandjerrys för att åka hem till en annan man. SUCK! tunnelbanan skulle inte gå förens om 20 min så det var bara att sitta på en bänk och vänta. En alkis i turkos flanell hoodie trängde sig imellan mig och mannen som satt bredvid och började klappa min päls(?) han mumlade en massa och jag förstod till slut att han frågade om den var äkta. Rädd som jag var ringde jag till markus och avslutade samtalet med 'men vi ses snart då!' och drog sedan i min tröja eller något. Då vänder sig alkisen i sin turkosa flanelltröja till mig och säger 'Oroa dig inte! du är vacker precis som du är. helt perfekt..' först tyckte jag väl att han var världens mest konstiga människa, men tänk om det var så att jag var en osäker tjej som var nervös för att träffa någon (och om han inte var så jäkla ovårdad och luktade illa) då hade ju han varit typ visdomens man!? så jag log bara lite för mig själv. Men jag och alkisar är ju inte en så bra hitt så sjävklart följer han efter mig in i tunnelbanan och sätter sig framför mig 'du är vacker, du är vacker, du är vacker' var det enda han upprepade hela vägen till sandsborg, don't over do it?! Han satt kvar när jag gick av.
Min allra käraste markus kom på en lerig hemlig väg och vi satte oss i en hemlig källare och tittade på the o.c. och åt glass hela natten. Vi gick upp klockan halv fem och svor över att det blivit mörkt igen och jag missat skolan.
Men hela dagen var en sån jäkla bra mysfaktor och jag mår bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
show_cravings_ad(PGlmcmFtZSBzdHlsZT0id2lkdGg6IDMwMHB4OyBoZWlnaHQ6IDI1MHB4OyBib3JkZXI6IDBweDsgbWFyZ2luOiAwcHg7IHBhZGRpbmc6IDBweDsgb3ZlcmZsb3c6aGlkZGVuOyAiIHNyYz0iaHR0cDovL2NyYXZpbmdzLnNlL2FkdmVydC9wanNpZnJhbWUucGhwP2E9SURFeU5ETTRNRFF4T0RrLCZiPVlqUXpOR00zWXpFd05HUXpaakJqWTJJM01HTmhNekJpWlRRME1qRTBNRGssJmM9SURFeU5ETTRNRFF4T0RrLCZkPVBITmpjbWx3ZENCMGVYQmxQU0owWlhoMEwycGhkbUZ6WTNKcGNIUWlQaUIyWVhJZ2RYSnBJRDBnSjJoMGRIQTZMeTlwYlhCelpTNTBjbUZrWldSdmRXSnNaWEl1WTI5dEwybHRjRDkwZVhCbEtHcHpLWEJ2YjJ3b01qVXhOREUyS1dFb01UWTFPVEV5TVNsbGNHa29XV3BSZWs1SFRUTlpla1YzVGtkUmVscHFRbXBaTWtrelRVZE9hRTE2UW1sYVZGRXdUV3BGTUUxRWF5d3BKeUFySUc1bGR5QlRkSEpwYm1jZ0tFMWhkR2d1Y21GdVpHOXRLQ2twTG5OMVluTjBjbWx1WnlBb01pd2dNVEVwT3lCa2IyTjFiV1Z1ZEM1M2NtbDBaU2duUEhOakp5c25jbWx3ZENCMGVYQmxQU0owWlhoMEwycGhkbUZ6WTNKcGNIUWlJSE55WXowaUp5dDFjbWtySnlJZ1kyaGhjbk5sZEQwaVNWTlBMVGc0TlRrdE1TSS1QQzl6WXljckozSnBjSFEtSnlrN0lEd3ZjMk55YVhCMFBnLCwiPjwvaWZyYW1lPg==)