uppskatta era brevbärare!

Det är ganska fascinerande hur bra brevbärare kan göra min dag, av helt olika anledningar.

Brevbärare nr. 1, Kalle: Jag hade slutat tidigt och var på väg hem från skolan. Utanför min port står då den här Kalle och har armarna fulla med brev och försöker få upp dörren. Jag hjälper honom in och trycker ner hissen. Söt var han, blond, lång, fnissig, några år äldre.

I hissen drar han till med någon kommentar om hur tungt det är att vara brevbärare och lilla jag, 16 år, deprimerad över någon gammal flamma fnissar och tänker att han ska jag ha!

In i lägenheten och jag hoppar upp och ner och försöker lista ut hur jag ska fånga honom i mitt lasso. "Jag ger honom mitt nr såklart?!" tänker jag och kladdar ner det på en post-it lapp och är så feg för att ge det till honom i handen så jag sätter det på dörren och stänger om mig.

Jag sätter ögat mot kikhålet och väntar.. tillslut kommer han och jag känner hur benen skakar, han går misstänksamt mot dörren och tittar på lappen, länge. Han ställer sig väldigt nära dörren och jag undrar vad i.. Tills han sätter örat mot dörren! Sluta andas och ställ fötterna så långt bort från dörren som möjligt, han lyssnar, jag tittar.

Nog en utav de nervösaste stunder i mitt liv, jag var så rädd att han skulle höra mina knäskålar skaka.

Han ringde såklart och jag drog någon historia om att jag var tvungen att springa iväg, men vi bestämde i alla fall att träffas.

Vi sågs några dagar senare och jag hade nog en utav de bästa dagar i mitt liv. Jag gick ju frisör så tjejerna i klassen hade gjort mig så fin med mitt röda långa lockiga hår och oskyldigt sminkad. Vi sågs i slussen och satte oss på en bänk och hade lite picknick och tittade ut över djurgården och bestämde att någon dag skulle vi bara åka iväg med Birka paradise, helt spontant bara han och jag. Vi pratade i timmar tills han ville visa mig något.

Han drog iväg mig till en liten sketen biosalong på östermalm. Folket som jobbade där pratade spanska och hans egen var usel men han körde på ändå och tillslut hamnade vi i en salong, vi två och Sveriges alla spanjorer. Filmen var på spanska, en musikal med engelsk text, men gud så bra den var.

Vi sågs kanske fyra gånger till men alla personer klickar tyvärr inte så vi kom inte mycket längre. Till julen fick jag ett jul kort där han berättade att han skulle ta en resa och besöka massa länder i Asien och skulle komma tillbaka efter några månader. Sen dess har vi aldrig pratat, bara en vink på bussen något år senare.

Brevbärare nr. 2, Martin Holland: Jag har ofta långa sov morgnar så jag är alltså hemma när posten kommer. Jag vaknar den här morgonen av att det plingar på dörren och utanför står min vän Martin som också är min brevbärare (vi gick i samma skola, jag är inte en galen tjej som flörtar med alla mina brevbärare) han har ett paket i handen som inte går ner i lådan, därför plingade han på. Jag vrider om, men nej dörren öppnas inte. Jag vrider igen men inte den här gången heller. Min lilla hjärna får kortslutning och jag vrider frenetiskt om låset och slår i handtaget vilket får lille Martin att lägga ifrån sig paketet och småspringa därifrån. Så där satt jag inlåst i min lägenhet (jag kan inte låsa upp överlåset inifrån) och kom inte ut men nu har vi alltid en rolig historia att berätta för folk när vi ses.

Brevbärare nr. 3, dagens: Dagens brevbärare får vara med för att han/hon kom med underbara brev och paket som gjorde min dag. Det första brevet var min biljett till Gbg, där jag har varit typ en gång och det ska bli jätte kul och skönt att komma iväg.

I det andra brevet så kom mitt körtillstånd så nu får ni akta er ute på vägarna för här kommer jag.

I paketet låg ett läppglans och Sex and the city filmen från damernas värld! De har ju så sjukt bra erbjudanden.


Kommentarer
Postat av: c

hörde musiken på¨din blogg! VILL DU GÅ MPÅ COLDPLAY ME MIG????? de kommer ju i sommar. biljetterna kanske är slutsålda men fan va jag vill gå!!!

2008-12-21 @ 12:34:17
Postat av: nadia.

absolut min darling! :D

2008-12-21 @ 18:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
show_cravings_ad(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)